Бібліотечний фонд школи налічує 2327 еземплярів, в тому числі підручників – 708 екземплярів.
Бібліотекар Асєєва Світлана Іванівна
План роботи шкільної бібліотеки на 2021-2022 навчальний рік
І. Основні завдання і напрямки роботи шкільної бібліотеки
Виходячи із основних завдань державної програми «Освіта», Закону України «Про загальну середню освіту», Концепції національного виховання особистості в умовах розвитку української державності, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Національної доктрини розвитку освіти в Україні в ХХІ сторіччі, Державної програми «Вчитель», Конституції України, державних документів про бібліотечну справу в Україні перед бібліотекою школи постають такі задачі:
1. Удосконалення роботи бібліотеки з урахуванням вимог сьогодення.
2. Сприяння реалізації державної політики в галузі освіти.
3. Виховання в учнів поваги до державних символів України, Конституції України, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина.
4. Виховання у читачів інформаційної культури, культури читання, навичок самостійної роботи з книгою, уміння користуватись довідковим апаратом.
5. Пробудження інтересу до читання у читачів-дітей, виховання шанобливого ставлення до книги.
6. Пошук нових форм роботи з виховання в учнів загальнолюдських цінностей, гуманізму, милосердя, духовності, естетичної, правової, трудової, економічної культури, здорового способу життя.
7. Широка популяризація української культури, виховання мовного етикету, глибокої поваги до державної мови, до національної культури і духовних надбань українського народу та інших народів і традицій.
Звіти про роботу бібліотеки заслуховувати на нарадах 1 раз на семестр.
ІІ. Діяльність бібліотеки щодо сприяння гуманізації навчально – виховного процесу та духовному становленню школяра
№ з\п | Зміст | Термін виконання | Відповідальний |
1. Робота з читачами щодо формування і задоволення їх читацьких потреб | |||
1. | Екскурсія до бібліотеки для першокласників «Правила користування бібліотекою та книгою» | До 10.09. | Відповідальний за збереження книжкового фонду (далі – Бібліотекар), класовод 1 класу |
2. | Записати до бібліотеки першокласників | Вересень | Завідувач бібліотекою |
3. | Провести перереєстрацію читачів бібліотеки | Протягом року | Зав. бібліотекою |
4. | Проводити з читачами бесіди про правила користування бібліотекою | Протягом року | Зав. бібліотекою |
5. | Вивчення читацьких інтересів | жовтень | Бібліотекар |
6. | Оформлення картотеки читацьких формулярів у зв’язку з переформуванням класів | вересень | Бібліотекар |
7. | Поповнити бібліотечний фонд | Протягом року | Бібліотекар |
8. | Проводити роботу з ліквідації заборгованості читачів | Протягом року | Зав. бібліотекою |
9. | Провести бесіди: - Шкільна бібліотека | вересень | Бібліотекар |
- Правила спілкування з книгою | жовтень | ||
- Славетні імена країни | січень | ||
- Ярмарок професій | квітень | ||
2. Індивідуальна робота з читачами | |||
1 | Проведення рекомендаційних бесід з учнями під час видачі літератури | Протягом року | Бібліотекар |
2 | Бесіди про прочитану книгу | Протягом року | Бібліотекар |
3 | Консультації про вибір літератури | Протягом року | Бібліотекар |
4 | Робота зі слабочитаючими учнями | Протягом року | Бібліотекар, учителі-філологи |
5 | Складання списків для позакласного читання по класам | До 1 листопада | Бібліотекар, учителі-філологи |
6 | Провести групові та індивідуальні аналізи читацьких інтересів 1-4 кл. | Січень, травень | Бібліотекар |
7 | Групове консультування читачів з уже сформованим інтересом при виборі книг: · рекомендаційні списки літератури; · бібліографічні огляди літератури; · тематичні бесіди з визначеної теми | Жовтень, лютий, грудень | Бібліотекар |
8 | Оформити виставку формулярів кращих читачів | березень | |
Взаємодія бібліотеки з педпрацівниками | |||
1 | Інформаційне забезпечення вчителів новинками літератури, що надійшли в бібліотеку | Протягом року | Бібліотекар |
2 | Інформація про надходження підручників, програмної літератури, літератури з позакласного читання, методичної та нової педагогічної літератури | Протягом року | Бібліотекар |
3 | Спільна робота бібліотеки та педагогічного колективу щодо збереження фонду підручників: · Перспективне замовлення підручників · Робота з ліквідації заборгованості підручниками · Проведення бесід з учнями на бібліографічну тематику | Протягом року | Бібліотекар, педколектив |
4 | Проведення виставки нової методичної та художньої літератури | Протягом року | Бібліотекар |
5 | Інформування про нову літературу видавництв «Ранок», «Основа» | Протягом року | Бібліотекар |
6 | Систематично поповнювати картотеку: · нових педагогічних понять, термінів та технологій; · картотеку статей періодичної преси на педагогічні теми; · картотеку інноваційних методик; · картотеку «На допомогу вчителю» | Протягом року | Бібліотекар |
7 | Брати участь у підготовці та проведенні предметних тижнів | Протягом року | Бібліотекар |
8 | Брати участь у засіданнях методичних об'єднань учителів-предметників, педагогічних рад школи з різних питань навчання та виховання учнів, виступати з інформацією про літературу відповідної тематики | Протягом року | Бібліотекар |
9 | Проводити індивідуальне інформування вчителів, що атестуються | Протягом року | Бібліотекар |
Ведення довідково-бібліографічного апарату та довідково-бібліографічного обслуговування | |||
1. | Оперативно та систематично здійснювати бібліографічне інформування учнів та вчителів шляхом усного інформування, оглядів літератури, а також інформаційних списків нових надходжень, експрес-інформацій, тематичного огляду літератури | Протягом року | бібліотекар |
2. | Систематично поповнювати картотеки: · нових педагогічних понять, термінів та технологій; · законодавчих та нормативних документів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України; · статей періодичної преси на педагогічні тематики; · інноваційних методик | Протягом року | бібліотекар |
3. | Вилучати з картотек картки із застарілими матеріалами | Протягом року | бібліотекар |
4. | Оперативно здійснювати каталогізацію нової літератури, розстановку карток до каталогів | Протягом року | бібліотекар |
5. | Скласти інформаційні списки літератури з рекомендаційного та позакласного читання | Протягом року | бібліотекар |
6. | Опрацьовувати електронну програму обліку підручників | Протягом року | бібліотекар |
Масові заходи з популяризації літератури | |||
1. | Заходи, присвячені Тижню дитячої та юнацької книги. | березень | бібліотекар |
2. | Заходи щодо формування в учнів громадянської свідомості: · Оформлення книжково-ілюстративної виставки «Українська держава: історія і сучасність», · Оформлення книжково-ілюстративної виставки, присвяченої Дню пам'яті жертв голодомору,4 кл. | Лютий Січень | учителі - предметники, класні керівники, бібліотекар |
3. | Заходи що формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу засобами книги в процесі позакласної роботи: · оформлення книжково-ілюстративної виставки «Незалежна Україна – моя країна»; інформаційна година «Моє село на мапі України» | Жовтень Травень | бібліотекар |
4. | Заходи щодо популяризації української літератури: · оформити постійно діючі книжково-ілюстративні виставки «Книга – джерело знань», «Чарівний світ української книги», бібліотечні уроки «Без книги немає бібліотеки» та «Подорож до читай-міста», 1-4 кл. | Вересень Жовтень Листопад | |
5. | Заходи з народознавства: · оформити книжково-ілюстративну виставку «З народної криниці». | Лютий | бібліотекар, кл. керівники |
6. | Заходи, спрямовані на підвищення якості навчального процесу: · свято «Прощання з Букварем та посвята в читачі», 1 кл.; · «Подорож до Країни Мудрої Книги», 2-4 кл.; · вікторина «Найуважніший читач». | Квітень Березень Грудень | бібліотекар, класоводи |
7. | Заходи щодо виховання естетичних смаків, любові до української культури, культури мови, книги, читання: · інформаційна година «Початок книгодрукування і розвиток книжкової справи», вікторина «Кожен край має свій звичай». | Листопад Жовтень | бібліотекар, учителі - предметники, класні керівники |
8. | Заходи щодо екологічного виховання та природоохоронної роботи: · оформити книжково-ілюстративні виставки «Земля – наш дім», «Природа – наша мати, треба її оберігати», конкурс вікторина «У вільну хвилину: загадки про природу». | Вересень | бібліотекар, учителі |
9. | Заходи щодо правового виховання: · оформлення книжково-ілюстративної виставки «Права й обов’язки учнів». | Грудень Лютий | бібліотекар |
10. | Етичне виховання: · літературний ранок «Година ввічливості», 1-4 кл. | Лютий Жовтень | Бібліотекар |
11. | Заходи щодо здорового способу життя: · оформити книжкову поличку «Ми – за здоровий спосіб життя», літературна виставка «Азбука здоров'я». | Вересень Квітень | бібліотекар |
Краєзнавча робота | |||
1. | Оформити книжково-ілюстративну виставку «Література рідного краю». | Вересень | Бібліотекар |
2. | Продовжувати роботу над створенням краєзнавчого портрету Харківщини (тематична картотека). | Протягом року | Бібліотекар |
3. | Оформити книжково-ілюстративну виставку «Наш славний земляк Д.І.Яворницький». | Листопад | Бібліотекар |
Формування бібліотечного фонду | |||
1. | Систематично здійснювати поточне комплектування фонду шкільної бібліотеки шляхом: · перегляду каталогів місцевих видавництв з метою підбору видань для поповнення шкільної бібліотеки; · передплати періодичних видань; · спонсорської допомоги (акція «Подаруй книгу шкільній бібліотеці!») | Протягом року | Бібліотекар |
Заходи щодо збереження книжкового фонду | |||
1. | Оформити книжково-ілюстративні виставки та тематичні полиці: · «Нові надходження літератури»; · «Ці книги школі подарували» | Протягом року | Бібліотекар |
2. | Провести доброчинну акцію «Подаруй книгу шкільній бібліотеці!» | Протягом року | Бібліотекар |
3. | Провести бесіди щодо збереження книжкового фонду | Вересень, травень | Бібліотекар |
4. | Провести бібліотечні уроки за орієнтовною тематикою: · «Структура книги»; · «Книжчина лікарня»; · «Гігієна читання» | Листопад Грудень Січень | Бібліотекар |
5. | Інформаційна хвилинка «Книжка – твоє обличчя» | Травень | Бібліотекар |
6. | Здійснювати з активом шкільної бібліотеки рейди-перевірки збереження підручників | 2 рази на місяць | Бібліотекар |
7. | Тиждень повергнення книги | Травень | Бібліотекар |
Підвищення кваліфікації. Організаційно-методична робота. Зміцнення матеріальної бази бібліотеки | |||
1. | Скласти річний план роботи шкільної бібліотеки на 2022-2023 н.р. | Червень | Бібліотекар |
2. | Оформити «Щоденник роботи шкільної бібліотеки на 2022-2023 н.р.» | Вересень, протягом року | Бібліотекар |
3. | Координувати роботу шкільної бібліотеки з бібліотеками інших шкіл району | Протягом року | Бібліотекар |
4. | Оформлювати передплати на газети та журнали для бібліотеки | Листопад, травень | Бібліотекар |
Робота з батьками | |||
1 | Брати участь у батьківських зборах | Протягом року | Бібліотекар |
2 | Роз’яснювати батькам необхідність формування у дітей бережливого ставлення до художньої літератури та підручників | Протягом року | Бібліотекар |
3 | Надавати рекомендації та поради батькам щодо організації домашнього читання учнів, сімейних читань | Протягом року | Бібліотекар |
Коментарi